توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65271
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۲
کاهش 44 درصدی بارش‌های کرمانشاه
کاهش 44 درصدی بارش‌های کرمانشاه
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه از کاهش 44 درصدی بارش های استان در سال زراعی گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد بارش‌های پاییزی امسال کمتر از نرمال باشد.

علی محمد زورآوند در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه میانگین بارش‌های استان در سال زراعی گذشته حدود 460 میلی‌متر بود، افزود: این میزان نسبت به سال ماقبل آن با بارش حدود 815 میلی‌متر، کاهش 44 درصدی و نسبت به میانگین بلندمدت با بارش 483 میلی‌متر، کاهش پنج درصدی را نشان می‌دهد.

وی میانگین بارش شهر کرمانشاه در سال زراعی گذشته را نیز 537 میلی‌متر اعلام کرد و یادآور شد: بارش‌های شهر کرمانشاه نسبت به سال زراعی 98_97 با حدود 688 میلی‌متر بارش، کاهش 22 درصدی و نسبت به بلندمدت با بارش 444 میلی‌متر، افزایش 21 درصدی داشته است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه بیشترین بارش سال زراعی گذشته را نیز مربوط به پاوه با 671.7 میلی‌متر دانست و ادامه داد: بارش‌های سال زراعی گذشته پاوه نیز نسبت به سال زراعی قبل از آن کاهش 54 درصدی و نسبت به بلندمدت کاهش 13 درصدی داشته است.

زورآوند درباره بارش‌های پاییزی امسال نیز خاطرنشان کرد: بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد پاییز امسال کم بارانتر از نرمال خواهد بود، اما هرچه به سمت انتهای پاییز برویم از این میزان کم بارانی کاسته می‌شود.

وی تاکید کرد: اگرچه بارش‌های موثر پاییزی نیز هر ساله از حدود نیمه آبان رخ می‌دهد، اما امسال هنوز بارشی در این مقطع زمانی پیش‌بینی نشده و احتمال دارد وقوع بارش‌های موثر پاییزی به تاخیر بیفتد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه درباره بارش‌های زمستان نیز یادآور شد: احتمالا بارش‌های زمستانی به اندازه نرمال و حتی مقداری بیشتر خواهد بود، اما بعید است کم بارشی پاییز را جبران کند.

زورآوند با اشاره به اینکه هنوز برای اظهارنظر دقیق درباره بارش‌های زمستانی زود است، گفت: هرچه رو به جلو برویم، امکان بروز تغییر در پیش‌بینی‌ها وجود دارد.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark