توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 32321
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۳
صفارهرندی در دانشگاه تهران:
فتنه از خادم خائن می‌سازد؛ فتنه معادل تحریم و تحریم معادل فتنه است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فتنه معادل تحریم و تحریم معادل فتنه است گفت: دانشگاه جای بذرافشانی فتنه‌گران نیست.
فتنه از خادم خائن می‌سازد؛ فتنه معادل تحریم و تحریم معادل فتنه است
به گزارش خبرگزاری خط نیوز ، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ظهر امروز در همایش "دانشگاه، سدی در برابر فتنه" که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در قالب مزاح عرض می‌کنم، کفشی که در سال ۸۸ در دانشگاه تهران به من پرتاب شد بسیار بهتر از کفشی بود که دیروز قصد داشتند به آقای شریعتمداری پرتاب کنند که این نشان می‌دهد وضع اقتصادی مردم آن موقع بهتر بود.

وی ادامه داد: کفش پرتاب کردن زبان گفتمانی جامعه فرهیخته دانشگاهی نیست و ما از آن روزها عبور کردیم و فضای آن روز مثل امروز نیست. امروز دیالوگ است، البته تفاوت بین لنگه کفش و پاره‌سنگ فراوان است، چرا که اتفاق افتاد که به ما پاره سنگ هم پرت کردند، اما اگر انسان جانش را پای افشای حقیقت بدهد می‌ارزد.

صفارهرندی با بیان اینکه خوشحالم که امروز برخی از کسانی که در گذشته این رفتارها را انجام می‌دادند، حالا پشیمان هستند، تصریح کرد: این رفتارها، رفتارهای نامناسبی است، مثل اینکه کسی کیف همکلاسی خود را پرت کند، حتی کسی که به بوش کفش پرت کرد، کفش خودش را پرت کرد نه اموال دیگران را. لذا آن رفتارهای غیرارزشی و غیرمنطقی امروز رنگ داده و اگر گوشه‌ای از باب طنز کسی این کار را انجام دهد می‌داند که در محیط دانشجویی این کار خریدار ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع این همایش، گفت: در مورد موضوع این همایش دو عنصر مهم وجود دارد، یکی فتنه و دیگری دانشگاه؛ باید بدانیم فتنه آثاری دارد و خاستگاه آن دل بیمار است که به جای اینکه جایگاه رحمانی باشد به پایگاه شیطان تبدیل می‌شود. اولین عارضه فتنه این است که محیط را غبارآلود می‌کند و دیدها محدود می‌شود و نام این غبار حائل فتنه است، بنابراین باید کاری کنیم که محیط غبارآلود نشود.

وی با تاکید بر اینکه در محیط غبارآلود برخی بدیهیات را هم منکر می‌شوند، تصریح کرد: بدیهی این بود که عدد بزرگ‌تر، از عدد کوچک‌تر بزرگ‌تر است( ۲۴ میلیون رای و ۱۳ میلیون رای)، در محیط غبارآلود تشخیص حق و باطل سخت است، خصوصا برای کسانی که محدوده دانش‌شان اندک است. در این محیط هیجان و احساسات و عصبیت‌ها، بدیهیات را هم لگدکوب می‌کند و قوانین شکسته می‌شود.

صفارهرندی با اشاره به اجتماع عظیم اربعین حسینی، یادآور شد: مشاهده کردیم که به خاطر همنوایی با خاندان پیامبر اکرم(ص) مردم صدها کیلومتر راه پیمودند و لذا در این جامعه شکستن این نورم‌ها فقط از فتنه بر می‌آید. روز عاشورا که ۱۴۰۰ سال برای جهان محترم شمرده شده، شکسته می‌شود و همان روز عاشورا هم پس گردن فتنه‌گران زد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر هنجارشکنی باب شود گریبان خودمان را هم می‌گیرد، چرا که تبعات جابجایی ارزش‌ها فروپاشی اجتماعی است. در محیط احساسی عقلانیت تعطیل می‌شود، البته محیط دانشجویی شور و احساس است و نباید این محیط را کسل و افسرده پسندید و کسی منکر احساس جوانی نیست، چرا که محیط دانشگاه تجمیع احساس و عقلانیت است.

وی با اشاره به اینکه از عوارض فتنه ۸۸ تشدید کینه و عصبیت بود، اظهار داشت: در محیط فتنه گل کردن عصبیت عادی‌ترین چیز بود و دوستان صمیمی که دست‌شان در یک کاسه محبت بود گلوی هم را فشردند و خدا مسببان آن را نبخشد.

صفارهرندی محیط فتنه را محیط آمیختگی جریان خادم و خائن با یکدیگر دانست و تاکید کرد: جریان درونی، جریان خادم است که صلاحیت او برای مجلس یا برای ریاست‌جمهوری تایید شد؛ بنابراین فرض نظام این بوده که این فرد می‌تواند خادم باشد، اما فتنه کاری می‌کند که از خادم خائن می‌سازد.

وزیر ارشاد دولت نهم ادامه داد: این اتفاق نگران‌کننده بود و تاسف ما از این است که آدم‌هایی که تصویر خوبی از آنها داشتیم در جایگاه متهمان خیانت بنشینند و البته استحقاق آن را هم دارند. ما آنها را سر دست می‌گرفتیم، اما آنها با دست گذاشتن در دستان شیطان این وضعیت را بر هم زدند، بنابراین با این اختلاط بهار فتنه‌گران فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه منافقین و ضدانقلاب در زمان فتنه در محیط اجتماعی پرسه می‌زدند، توضیح داد: این افراد شعله را روشن می‌کردند و حتی بسیاری از کسانی که در فتنه دستگیر شدند، اعتراف کردند که اصلا رای نداده بودند.

صفارهرندی اضافه کرد: حتی کاندیدای پیروز و بقیه مسئولان همگی به اتفاق ۴۰ میلیون نفری که در رای‌گیری شرکت کرده بودند را ستایش می‌کردند، اما به گونه‌ای نشان داده شد که انگار آن ۲۴ میلیون و ۱۳ میلیون رای‌دهنده باید مثل فیلم دسته نیویورکی‌ها با داس و تبر به جان هم بیفتند، حتی گفتند که چرا نمی‌گذارید این افراد به خیابان بیایند، اما رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که سرنوشت مردم در صندوق رای است و ما کاری با کف خیابان نداریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جریان بیرونی کاری می‌کند که خیال کنید از حق ملی خود دفاع می‌کنید، تشریح کرد: آنها تصور می‌کردند دارند از حق ملی حرف می‌زنند، اما این چه حق ملی است که هزینه آن را اوباما می‌پردازد؟ اینکه عرض کردم یک شعار نبود، یک خبر بود چرا که کنگره آمریکا بعد از فتنه اوباما را احضار کردند و پرسیدند که ۷۰ میلیون دلار را چطور هزینه کردید و او گزارش کار سران فتنه در ایران را به کنگره داد که فلان مبلغ را به توییتر و فلان مبلغ را به فیسبوک و نیروهای محلی دادم.

وی ادامه داد: این افراد حتی روز ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبارجهانی که خودشان در مجلس سوم تصویب کردند با رفتارهای خود به لجن کشیدند تا بتوانند به نوعی به آمریکا عرض ارادت کنند.

صفارهرندی با تاکید بر اینکه مشمئزکننده است که گزارش کار ایران را دشمن ما به کنگره کشورش می‌دهد، ادامه داد: جریانی که سردمدار فتنه شد از دوستان سابق انقلاب بودند و ما شاهدی نداریم که اینها از قبل با آمریکا بسته باشند. البته عوامل پایین‌تر از آنها در آلمان ملاقات‌هایی داشتند، اما رئوس فتنه قبل از انتخابات دست‌شان در دست دشمن نبود، اما محیط فتنه کاری کرد که وقتی اسم‌شان در رادیو اسرائیل و صدای آمریکا با آب و تاب اشاره می‌شد، خوشحال شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اوباما از آنها به عنوان رزمندگان آزادی یاد کرد و آنها را تحریک می‌کرد و آنها هم خوشحال می‌شدند. اینها هنوز هم می‌گویند ما اصلی‌ترین یاران امام هستیم، پس چرا به خودتان شک نکردید. وقتی که امام راحل فرمودند وقتی دشمن از شما حمایت کرد خودتان شک کنید. کسانی که از کرده‌های‌شان پشیمان شدند باید به شجاعت آنها مرحبا گفت.

وی با اشاره به اینکه کلام رهبری در ۲۹ خرداد برای برخی از این افراد حجت بود و از فردا دیگر به خیابان نیامدند، خاطرنشان کرد: کارشناسان می‌گویند ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر در ۲۵ بهمن به خیابان‌ آمدند، اما چرا یک بار از خودتان سوال نکردید که چرا بعد از ۲۹ خرداد یک دهم آن به خیابان نیامد. مردم تکلیف‌شان روشن است، اما محرک‌های ماجرا چرا از خود نپرسیدند چرا حامیان ما باید دشمنان ما باشند؟

صفارهرندی ادامه داد: یکی از رئوس فتنه در دهه ۶۰ که روزنامه هم داشت در مقاله‌ای در مورد ولایت فقیه با ادبیات حداکثری صحبت کرده و او اصلا می‌گوید مردم حقی در قبال حکومت ندارند و حکومت از آن خداست. چرا این فرد از خودش نمی‌پرسد عملکرد من امروز در جهت تخریب نظام و ولایت است؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه وقتی می‌خواهیم رشد کنیم و قوی شویم، باید تحمل سختی را هم داشته باشیم، بیان کرد: تحریم‌ها وقتی در دستور کار قرار گرفت و جدی شد که احساس کردم فتنه دیگر جواب نمی‌دهد. در نشست وزرای دفاع ناتو وزیر دفاع انگلیس یک روز بعد از ۹ دی گفت این تصویر که از ایران مخابره شد بزرگ‌ترین تظاهرات پس از انقلاب بود و بنابراین تمام زحمات ما برای انقلاب رنگین در ایران بر باد رفت، بنابراین باید به سراغ گزینه‌های دیگر برویم.

وی تحریم را چیزی معادل فتنه و فتنه را چیزی معادل تحریم برشمرد و افزود: ایران امروز موشک ۳۰۰ کیلومتری نقطه‌زن را تست کرده و آنها دیگر در مورد گزینه‌های نظامی چیزی نمی‌گویند، بنابراین ما در گزینه تحریم هم می‌توانیم ناکام‌شان کنیم.

صفارهرندی با تاکید بر اینکه دانشگاه محیط فتنه نیست و اگر محیط فتنه باشد آن دانشگاه دیگر دانشگاه نیست، یادآور شد: فتنه دشمن را به طمع امتیاز‌گیری می‌اندازد، چرا که غرب قبل از سال ۸۸ حاضر بود با ما مذاکره کند و پیشنهادهای قوی‌تری هم دستش بود. سولانا به آقای جلیلی گفته بود ما پیشنهادهای جدیدی داریم که برای شما خوشحال‌کننده است و خودم از آقای جلیلی شنیدم که می‌گفت ما تردید کردیم که اینها چرا این‌قدر اصرار دارند و گفتیم احتمالا گزارش‌ها نشان می‌دهد انتخابات با پیروزی کسی که در این دوره رئیس‌جمهور است برگزار می‌شود که بعد از انتخابات غرب نیز همین ارزیابی خود را بیان کرد.

وزیر ارشاد دولت نهم افزود: زمانی آقای علی‌ احمدی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم می‌گفت از سفر ژنو می‌آمدم که از قضا با آقای خاتمی همسفر شدیم و هنوز ۵ ماه به انتخابات مانده بود. خاتمی در مورد پیش‌بینی نتیجه انتخابات گفت که احمدی‌نژاد این بار از دفعه قبل بیشتر رای می‌آورد، چرا که در شهرهای کوچک کارهایی انجام داده که هوادار جذب کرده و در این مسئله تردیدی نیست.

وی ادامه داد: بنابراین پیش‌بینی خود اینها هم این بود که این روند ادامه می‌یابد و مطلوب را در این دیده بودند که با دولتی با ۱۷ میلیون رای قرارداد ببندند تا اینکه بخواهند با دولتی که رای بیشتری دارند طرف شوند.

صفارهرندی با اشاره به اینکه آقای جلیلی می‌گفت که بعد از انتخابات دیدیم خبری از سولانا نشد، ادامه داد: آقای جلیلی گفت که پس از انتخابات اینها به ما پاسخ دادند که هنوز معلوم نیست اصلا آنجا چه کسی حاکم است، بگذارید اول تکلیف شما معین شود بعد با شما صحبت می‌کنیم. در نتیجه کار فتنه این بود که پل‌هایی که شما طی کرده بودید و وقت امتیازگیری ما بود حالا دشمن می‌خواست از ما امتیازگیری کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مسببان این قضایا در داخل یک بازگشتی داشته باشند که بتوانند جواب خدا را بدهند و توبه کنند و جواب مردم را بدهند و البته دیگر از این غلط‌ها نکنند و مسائل را برای مردم تبیین کنند، چرا که کسی که همه هستی طرف مقابل را نابود کرده نمی‌توان گفت به همین راحتی می‌شود مصالحه صورت گیرد.
Share/Save/Bookmark