توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 52851
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۹
درخواست کمیسیون امنیت ملی از وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی درباره برجام
درخواست کمیسیون امنیت ملی از وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی درباره برجام
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در راستای اجرای قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام از وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی خواستار ارائه گزارشی در خصوص اثر بسته پیشنهادی بیانیه اتحادیه اروپا در نجات برجام و همچنین انجام مقدماتی جهت بازدید اعضای این کمیسیون از تاسیسات هسته‌ای در راستای نظارت بر اجرای دستور رهبری جهت رسیدن به ظرفیت ۱۹۰ هزار سو سوخت هسته‌ای شد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس قانون اقدام متناسب و متقابل دولت ایران در اجرای برجام، وزارت خارجه باید هر سه ماه یک بار گزارشی را به کمیسیون امنیت ملی درباره روند اجرای برجام ارائه کند. موعد دهمین گزارش وزارت خارجه ۲۶ تیر ماه است که ما از وزارت خارجه خواسته‌ایم به صورت کمی و مصداقی اثر خروج آمریکا و عهدشکنی در برجام را اعلام کند و اینکه چقدر خروج آمریکا، ضربه به برجام وارد کرده است.

وی افزود: همچنین ما از وزارت خارجه درخواست کردیم که در این گزارش اثر بسته پیشنهادی بیانیه اتحادیه اروپا بر نجات برجام را اعلام کند البته این بسته یک نوع درمان بین‌المللی برای گلوله‌ای است که از طرف آمریکا به پیکره برجام خورده است، باید ببینیم که چقدر این بسته راهگشا خواهد بود البته بنده معتقدم که در کلیت بسته پیشنهادی اروپا دو موضوع زمان‌بندی و موضوع‌ محوری لحاظ نشده است یعنی زبان و زمان مقابله با تحریم‌ها در آن لحاظ نشده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح درخواست این کمیسیون از رییس سازمان انرژی اتمی، گفت: از آقای صالحی خواستیم که مقدماتی را برای بازدید کمیسیون امنیت ملی از تاسیسات و صنایع هسته‌ای فراهم کند تا این کمیسیون در جریان نحوه اجرای دستور مقام معظم رهبری درباره رسیدن به ظرفیت ۱۹۰ هزار سو سوخت هسته‌ای در قالب برجام قرار گیرد و اینکه تا چه حد فرمان رهبری پیش رفته است.

فلاحت‌پیشه در پایان و در جمع‌بندی گفت: کمیسیون امنیت ملی در راستای برجام دو کار با جنبه سیاسی با وزارت خارجه و جنبه فنی با سازمان انرژی اتمی را در دستور قرار داده است تا همزمان با نشست سفرا اقدامات لازم صورت گیرد بر این اساس کمیسیون امنیت ملی بعد از تعطیلات مجلس شلوغی بی‌سابقه‌ای خواهد داشت.
Share/Save/Bookmark