توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63417
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۲
رهبر معظم انقلاب اسلامي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
خطاب به دولت هاي انگليس، فرانسه ، آلمان شما کوچکتر از آن هستيد که بخواهيد ملت ايران را به زانو در بياوريد
خطاب به دولت هاي انگليس، فرانسه ، آلمان شما کوچکتر از آن هستيد که بخواهيد  ملت ايران را به زانو در بياوريد
رهبر معظم انقلاب فرمودند: همان اندازه‌اي که ما از حادثه سقوط هواپيما غصه خورديم و غم در دلمان شد، دشمنان خوشحال شدند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در نماز جمعه پرشکوه و به‌يادماندني امروز تهران، حضور معجزه‌گون ملت فهيم در تشييع پيکر مطهر حاج قاسم سليماني و يارانش و نيز پاسخ کوبنده سپاه در حمله به پايگاه آمريکايي‌ها در عين الاسد را دو يوم‌الله درس‌آموز و تعيين‌کننده خواندند و افزودند: ملت باطن خود يعني استقامت در مقابل شياطين را در اين حضور نشان داد و تنها راه ادامه اين مسير عزت‌آفرين، قوي‌تر شدن ايران در همه زمينه‌هاست.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ابتداي خطبه اول نماز با توصيه همگان به رعايت تقواي الهي، جلب نصرت و توفيقات الهي و ايجاد گشايش در مسائل شخصي و اجتماعي را در گروي تقوا دانستند و سپس بحث اصلي خود را با قرائت آياتي از سوره مبارکه ابراهيم درباره پاسداشت «ايام‌الله» و شکرگزاري در قبال اين نعمتها آغاز کردند.
رهبر انقلاب اسلامي دستور خداوند به حضرت موسي(ع) مبني بر يادآوري ايام‌الله به مردم را نشان‌دهنده اهميت و کارکرد مهم آن براي هدايت افراد صبّار و شکور يعني اهل صبر و استقامت و شکرگزاري خواندند و افزودند: صبّار يعني مردمي که يکپارچه اهل صبر و استقامت هستند و با اندک چيزي از ميدان خارج نمي‌شوند و شکور يعني کساني که با شناسايي نعمتها و ديدن ابعاد آشکار و پنهان آن، قدرشناس هستند و در قبال نعمت خدادادي احساس مسئوليت مي‌کنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به نزول آيات شريفه مورد بحث در مکه يعني در زمان اوج مبارزات مسلمانان و ايستادگي آنان در مقابل جريان کفر، افزودند: اين آيات در آن شرايط سخت به مسلمانان بشارت مي‌داد که خداوند ايام‌الله را نصيب شما خواهد کرد و با اعمال شاکرانه شما، پيروزي‌هاي بيشتري در انتظارتان خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه سخنانشان، دو هفته‌ گذشته را دو هفته‌اي استثنايي و پر از ماجراهاي تلخ و شيرين و درس‌آموز براي ملت ايران خواندند و با تطبيق مفهوم ايام‌الله به خيزش بي‌نظير در ايران و عراق در تکريم و تعظيم مجاهدان شهيد، گفتند: يوم‌الله يعني روز مشاهده دست قدرت خداوند در حوادث، بنابراين آن هنگامي که دهها ميليون در ايران و صدها هزار نفر در عراق و بعضي کشورهاي ديگر به‌پاس خون فرمانده سپاه قدس به خيابانها آمدند و بزرگ‌ترين بدرقه جهان را شکل دادند، مصداق ايام‌الله است، چرا که اين عظمت هيچ عاملي جز دست قدرت خدا ندارد.
ايشان روز درهم‌کوبيدن پايگاه آمريکايي با اصابت موشکهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را نيز يکي ديگر از ايام‌الله برشمردند و افزودند: اين‌که ملتي با چنين قدرت و توان روحي به يک قدرت متکبر و زورگوي عالم سيلي بزند، نشان‌دهنده دست قدرت الهي است، پس اين روز بزرگ نيز جزو ايام‌الله است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ايام‌الله را روزهايي تاريخ‌ساز و نقاط عطف تاريخي با آثاري ماندگار و جاودانه در زندگي، روحيه و منش ملتها دانستند و در توصيف ملت ايران، گفتند: جامعه ايراني جامعه‌اي صبّار و شکور است که در طول سالهاي متمادي با استقامتي مثال‌زدني همواره شکرگزار الطاف الهي بوده است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر شناخت ابعاد مادي و معنوي پديده تشييع شهيد سليماني، اين سؤال را مطرح کردند؛ که 41 سال پس از پيروزي انقلاب، کدام عامل و دست قدرتي جز دست قدرت الهي قادر به خلق اين معجزه و به ميدان آوردن عاشقانه چنين جمعيت بي‌نظيري است؟
ايشان افراد متکي به تحليلهاي مادي را ناتوان از مشاهده دست قدرت خداوند در حوادث خواندند و گفتند: اين تشييع عظيم و اين حرکت الهيِ ملت، نشان‌دهنده باطن و معنويات تحسين‌برانگيز مردم و نشانه اين واقعيت است که اراده الهي بر پيروزي ملت ايران تعلق گرفته است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پيام ديگر حضور دههاميليوني مردم در تشييع و تکريم شهيد سليماني را بيعت با خط امام بزرگوار و زنده بودن امام عظيم‌الشأن در ميان ملت دانستند و گفتند: در اين حادثه، امپراتوري خبري صهيونيسم و مسئولان تروريست رژيم آمريکا همه تلاششان را کردند که سردار عزيز و بزرگ ما را به تروريسم متهم کنند اما خداوند متعال چنان صحنه را تغيير داد که نه‌تنها در ايران بلکه در کشورهاي مختلف به روح آن بزرگوار درود فرستادند و پرچم آمريکا و صهيونيستها را آتش زدند.
رهبر انقلاب اسلامي اين حقايق را نشانه دست قدرت و هدايت پروردگار در کشور و جامعه دانستند و افزودند: علاوه بر تشييع آن مجاهدان، اصل شهادت آنان نيز از آيات قدرت الهي است، چراکه ترور سردار سليماني يعني سرشناس‌ترين و قوي‌ترين فرمانده مبارزه با تروريسم در کل منطقه، موجب رسوايي دولت بي‌آبرويِ آمريکا شد.
ايشان با اشاره به نمونه‌اي از حضور شجاعانه شهيد سليماني در يک موقعيت خطير و کاملاً در محاصره دشمن و هدايت عملياتي که منجر به فرار دشمنان شد، گفتند: در ترور اين شهيد شجاع، آمريکايي‌ها در ميدان جنگ با او روبه‌رو نشدند بلکه دزدانه و بزدلانه اين جنايت را مرتکب شدند که اين موجب روسياهي بيشتر آنها شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اينکه اين مدل از جنايت يعني ترور رهبران مقاومت تا پيش از اين مخصوص رژيم صهيونيستي بود، افزودند: البته آمريکايي‌ها در عراق و افغانستان جنايات و کشتار زيادي کرده‌اند اما اين بار رئيس‌جمهور آمريکا به‌زبان خودش اعتراف کرد «ما تروريست هستيم»، که رسوايي‌اي بالاتري از اين وجود ندارد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به يکي ديگر از يوم‌الله‌هاي هفته‌هاي اخير يعني پاسخ قدرتمندانه سپاه پاسداران به آمريکايي‌ها تأکيد کردند: اين واکنش قوي، يک ضربه مؤثر نظامي بود اما مهمتر از اين ضربه نظامي، ضربه حيثيتي بود که به هيبت ابرقدرتي آمريکا وارد شد.
ايشان ضربه سپاه به ابهت آمريکا را موجب بي‌آبرويي آمريکايي‌ها خواندند و افزودند: اين ضربه مستحکم حيثيتي با هيچ چيزي جبران نمي‌شود و افزايش تحريم‌ها که اين روزها آمريکايي‌ها از آن حرف مي‌زنند، آبروي ازدست‌رفته آنها را برنمي‌گرداند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي جلوه‌گر شدن قدرت الهي در پاسخ کوبنده سپاه را نتيجه مجاهدتهاي مخلصانه دانستند و خاطرنشان کردند: هر جا و در هر کاري اخلاص باشد، خداوند به آن کار برکت و رشد و نموّ مي‌دهد، برکاتش را به همه مي‌رساند و ماندگار مي‌کند.
رهبر انقلاب حضور عاشقانه و اشک و اندوه مردم در تشييع حاج قاسم سليماني و همرزمان شهيدش و تازه شدن روحيه انقلابي ملت را نتيجه ملموس اخلاص سردار بزرگ ايرانيان و شهيدان همراهش خواندند.
ايشان لازمه درک عميق، ارزش‌گذاري و قدردانستن ايام الله هفته‌هاي اخير را اين حقيقت برشمردند که بايد به حاج قاسم عزيز و ابومهدي عزيز به‌چشم يک فرد نگاه نکرد بلکه بايد آنها را يک مکتب، يک راه و يک مدرسه درس‌آموز ديد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اينکه نبايد سپاه قدس را يک سازمان و مجموعه اداري ديد، افزودند: سپاه قدس يک نهاد انساني و داراي انگيزه‌هاي بزرگ و نجات‌بخش است و با اين نگاه است که تعظيم و تکريم مردم در تشييع باشکوه فرمانده سپاه قدس، معناي حقيقي مي‌يابد.
ايشان افزودند: البته همه نيروهاي مسلح، سپاه، ارتش و بسيج زيربناي فکري متکي بر اهداف الهي دارند ضمن اينکه سپاه قدس در جايگاه رزمندگان بدون مرز، هرجا نياز باشد براي کمک به ملتهاي منطقه و حفظ کرامت مستضعفان حضور مي‌يابد و با همه وجود و توان، خود را بلاگردان مقدسات و حريم‌هاي مقدس مي‌کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي دور کردن سايه جنگ و ترور و تخريب از سر ايران عزيز را مهمترين کار سپاه قدس خواندند و تأکيد کردند: بخش مهمي از امنيت ايران محصول تلاش جوانان مؤمني است که تحت فرماندهي حاج قاسم عزيز سالها به جهاد و فداکاري مشغول بودند.
ايشان افزودند: اين جوانان جان‌برکف و شجاع البته به کمک فلسطين و ديگر مناطق نيز مي‌روند اما در واقع براي ميهن عزيز ايرانيان امنيت ايجاد مي‌کنند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي هدف نهايي آمريکا از ايجاد و حمايت از داعش را حمله و ايجاد ناامني در مرزها و شهرهاي ايران و ايجاد تشويش و نگراني در خانواده‌هاي ايراني برشمردند و افزودند: جوانان جان‌برکف ما در کمک به عراق و سوريه، در واقع اين توطئه را خنثي کردند.
ايشان با اشاره به کساني که يک روز شعار «نه غزه نه لبنان» سردادند گفتند: اين افراد هرگز جانشان را فداي ايران نکرده‌اند و حتي از راحتي و منافع خود در راه حفظ امنيت کشور نگذشتند بلکه اين سردار سليماني و يارانش بودند که جانشان را کف دست گرفتند و به ميدان دفاع از ايران شتافتند.
رهبر انقلاب با اشاره به حضور پرمعنا، پرشور و پرسوزوگداز ميليونها نفر در تشييع سردار پرافتخار ايرانيان در تهران، کرمان و چند شهر ديگر، عزاداري و اجتماعات انبوه مردم در شهرهاي ديگر و سوگواري کساني که از دور در هجران حاج قاسم اشک ريختند، گفتند: دهها ميليون ايراني، باطن و معنويات خود را در اين حادثه عظيم نشان دادند و ثابت کردند ملت از هر حزب، جناح و مجموعه و از هر قوم و منطقه جغرافيايي، با وحدتي مثال‌زدني، طرفدار «انقلاب، حاکميت اسلامي، ايستادگي در مقابل ظلم و نه گفتن به همه مطامع دولتهاي استکباري» هستند.
ايشان افزودند: ملت ايران بار ديگر در ابعادي بي‌نظير نشان داد شجاعانه از خط مجاهدت دفاع مي‌کند، اهل تسليم نيست و به نمادهاي مقاومت عشق مي‌ورزد و کساني که سعي مي‌کنند تصوير ديگري از اين ملت در داخل و خارج تبليغ و ترسيم کنند، با صدق و صفا با ملت رفتار نمي‌کنند.
رهبر انقلاب با اشاره به دلقکهاي آمريکايي که اين روزها در کمال رذالت ادعا مي‌کنند در کنار مردم ايران هستند، افزودند: آيا آن تعدادي که به عکس سردار مهربان و پرافتخار ملت اهانت کردند مردم ايرانند اما اين جمعيت بي‌شمار و عظيم که در خيابانها به تعظيم و ارادت حاج قاسم پرداختند مردم ايران نيستند؟
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: آمريکايي‌ها هرگز کنار ملت ايران نبوده‌اند و به‌صراحت دروغ مي‌گويند اما اگر باشند هم، براي فرو کردن خنجر زهرآلود خود به سينه ملت است البته تابه‌حال نتوانسته‌اند و بعد از اين هم هيچ غلطي نمي‌توانند بکنند.
ايشان حضور عظيم ملت در مراسم تشييع را نشان‌دهنده زيربناي فکري و جلوه احساسات صادقانه ملت دانستند و در نکته‌اي ظريف افزودند: اين فرياد انتقام که در سراسر ايران به‌گوش مي‌رسد، در واقع سوخت حقيقي موشکهايي بود که پايگاه آمريکا را زير و رو کرد.
رهبر انقلاب با اشاره به اظهارات برخي که سعي مي‌کنند ايام‌الله تعيين‌کننده هفته‌هاي اخير را به‌دست فراموشي بسپارند و مسائل ديگر را مطرح کنند، افزودند: هيچ مسئله‌اي نبايد آن روزهاي به‌يادماندني را تحت الشعاع قرار دهد.
رهبر انقلاب با ابراز تأسف عميق از حادثه سقوط هواپيما گفتند: اين حادثه بسيار تلخ دل ما را به‌معناي حقيقي کلمه سوزاند و به‌درد آورد اما عده‌اي به‌تبع رسانه‌هاي آمريکايي و انگليسي سعي مي‌کنند اين حادثه غم‌بار را زمينه‌ساز فراموشي آن تشييع پرشکوه و آن پاسخ کوبنده سپاه قرار دهند، البته عده‌اي جوان و احساساتي هستند اما کسان ديگري هم هستند که حاضر نيستند منافع ملي را درک کنند و پاي آن بايستند.
ايشان افزودند: به همان اندازه‌اي که ما و ملت از اين حادثه غم و غصه خورديم، دشمنان شاد شدند؛ چرا که مستمسکي به دست آوردند تا سپاه، نيروهاي مسلح و نظام را زير سؤال ببرند اما اين مکر آنها در مقابل دست قدرت خدا تأثيري ندارد و يوم‌الله تشييع و يوم‌اللهِ در هم کوبيده شدن پايگاه آمريکايي‌ها از ياد نمي‌رود و به‌فضل الهي روز به روز زنده‌تر مي‌شود.
رهبر انقلاب با تسليت و عرض همدردي صميمانه با خانواده‌هاي اين مصيبت افزودند: از صاحبان عزا و پدران و مادراني که با قلبهاي پردرد در مقابل وسوسه و توطئه دشمنان ايستادند و بر خلاف ميل آنها حرف زدند، تشکر و در مقابل آنها تعظيم و تکريم مي‌کنيم.
رهبر انقلاب با توجه به ابهاماتي که در اين حادثه وجود دارد و با تشکر از سخنان فرماندهان سپاه در اين زمينه، بر پيگيري جدي براي پيشگيري کامل از بروز اين گونه حوادث تأکيد کردند و افزودند: پيشگيري مهمتر از پيگيري است تا حوادث مشابه رخ ندهد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يکي از تلاشها براي تحت الشعاع قرار دادن ايام‌الله هفته‌هاي اخير را اقدام سه دولت خبيث اروپايي در تهديد ايران براي بردن مسئله هسته‌اي به شوراي امنيت خواندند.
ايشان افزودند: البته مسئولان کشور جواب محکمي به آنها دادند و ملت هم به‌ياد دارد که اين سه کشور چگونه در هشت سال جنگ تحميلي در خدمت صدام و جنايت‌هاي او بودند.
ايشان افزودند: از اول هم بنده گفتم که اعتمادي به حرفهاي اروپايي‌ها بعد از برجام نداريم و آنها کاري نمي‌کنند و در خدمت آمريکا هستند، الآن هم معلوم شد که اين‌ها به‌معناي حقيقي کلمه حقير و پادوي آمريکا هستند و در خيال به زانو درآوردن ملت ايران به‌سر مي‌برند که البته ارباب و بزرگترِ آنها يعني آمريکا هم قادر به اين کار نشد چه برسد به اينها!
رهبر انقلاب مذاکره اروپايي‌ها را نيز آميخته به دغل و فريبکاري دانستند و گفتند: آن جنتلمن‌هايي که پشت ميز مذاکره هستند، در حقيقت تروريستهاي فرودگاه بغداد هستند که لباس عوض کرده‌اند.
رهبر انقلاب در جمع‌بندي خطبه اول، همت ملي براي قوي‌تر شدن ايران را تنها راه ادامه مسير عزت ايرانيان خواندند و افزودند: ما از مذاکره البته به‌جز با آمريکايي‌ها ابايي نداريم اما از موضع قدرت و قوت.
ايشان تأکيد کردند: اين ملت عزيز و اين کشور عزيز به‌فضل الهي قوي‌تر نيز مي‌شوند، نه‌تنها در بعد نظامي بلکه در ابعاد اقتصادي و جهش علمي و فناوري که پشتوانه تحقق اين هدف، حضور و صبر و استقامت ملت در صحنه و تلاش و کوشش بي‌وقفه مسئولان و مردم است.
آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: به‌فضل الهي اين ملت و کشور در آينده‌اي نه‌چندان دور به نقطه‌اي مي‌رسد که دشمنان حتي جرأت تهديد او را هم پيدا نکنند.
رهبر انقلاب اسلامي بخش اصلي خطبه دوم را به‌زبان عربي بيان کردند اما قبل از آن با اشاره به اهميت حضور ملت در انتخابات گفتند: در زمينه انتخابات ان‌شاءالله نکاتي هست که بعداً بيان خواهم کرد اما نکته مهم اين است که انتخابات از مهمترين عوامل اقتدار کشور است و کشور را بيمه و دشمن را مأيوس خواهد کرد.
ايشان با اشاره به تلاش دشمنان براي بي‌انگيزه کردن مردم از حضور در انتخابات گفتند: بايد همه مراقب باشيم که مبادا دشمن اين خواسته را محقق و انتخابات را کمرنگ و بي‌رونق کند.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه خطبه دوم نماز جمعه با توجه به اين برهه حساس از تاريخ منطقه، سخنان مهمي را به‌زبان عربي خطاب به برادران عرب بيان کردند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به جنايت بزدلانه آمريکايي‌ها در ترور يک سردار بزرگ و شجاع ايراني و يک مجاهد فداکار و بااخلاص عراقي به‌دستور رئيس‌جمهور تروريست آمريکا، گفتند: سردار شهيد سليماني با حضور شجاعانه در صفوف مقدم و خطرناک يکي از مؤثرترين عوامل در شکست عناصر تروريستي مانند داعش و امثال آن در سوريه و عراق بود اما آمريکايي‌ها بدون اينکه جرأت کنند با او در نبرد روبه‌رو شوند، بزدلانه به او که به‌دعوت دولت عراق در فرودگاه عراق بود حمله کردند و خون مطهر او و همراهانش را بر زمين ريختند تا براي چندمين بار خون فرزندان ايران و عراق در راه خدا بر زمين ريخته و با يکديگر مخلوط شود.
ايشان ضربه متقابل و علي‌العجالة سپاه پاسداران ايران و در هم‌کوبيدن موشکي پايگاه آمريکايي‌ها را موجب لگدمال شدن ابهت و آبروي دولت ظالم و متکبر آمريکا دانستند و تأکيد کردند: تنيبه اصلي آنها اخراج از منطقه است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به بدرقه بي‌نظير شهيد سليماني و شهيدابومهدي با اجتماع دههاميليوني مردم ايران و همچنين تشييع همراه با تکريم و احترام اين دو مجاهد بزرگ در شهرهاي مختلف عراق، و ابراز همدردي مردم در چندين کشور ديگر با حضور در اجتماعات پرشور، خاطرنشان کردند: دشمنان تلاشهاي فراواني کردند با خرج کردن پولهاي فراوان، به‌کارگرفتن انسانهاي بي‌مسئوليت و تبليغات شيطنت‌آميز، دو ملت ايران و عراق را به هم بدبين کنند اما اين شهادت بزرگ همه تلاشهاي شيطاني و وسوسه‌هاي اهريمني آنها را باطل
کرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي قدرت اسلاميِ ملتهاي منطقه را عامل فائق آمدن بر قدرتهاي فاسد مادي خواندند و با اشاره به تسلط غربي‌ها بر کشورهاي منطقه با پشتوانه علم و فناوري، سلاح نظامي، تبليغات دروغين و سياستهاي مکارانه، افزودند: آنها هرگاه به‌واسطه نهضت‌هاي مردمي ناچار به خروج از کشوري شدند، تا حد توان دست از توطئه و نفوذ اطلاعاتي و سلطه سياسي و اقتصادي برنداشتند و غده بدخيم رژيم صهيونيستي را به‌عنوان تهديدي دائم براي کشورهاي غرب آسيا در قلب اين منطقه جاسازي کردند.
ايشان پيروزي انقلاب اسلامي را موجب وارد آمدن ضربه‌هاي سياسي و نظامي سخت بر رژيم غاصب صهيونيستي و به‌دنبال آن زنجيره شکستهاي استکبار و در رأس آن آمريکا از عراق و سوريه تا غزه و لبنان و از يمن تا افغانستان دانستند و افزودند: رسانه‌هاي دشمن، ايران را به جنگهاي نيابتي متهم مي‌کنند، در حالي که اين دروغي بزرگ است و ملتهاي منطقه بيدار شده‌اند.
رهبر انقلاب اسلامي توانايي ايران در مقاومت بلندمدت در برابر خباثتهاي آمريکا را در فضاي منطقه و روحيه ملتها مؤثر خواندند و تأکيد کردند: سرنوشت روشن منطقه نجات از سلطه استکباري آمريکا و رهايي فلسطين از حاکميت بيگانگان صهيونيست است که با همت ملتها بايد زمان رسيدن به اين هدف نزديک‌تر شود.
حضرت آيت الله خامنه‌اي کنار زدن عوامل تفرقه از جهان اسلام را لازم دانستند و بر مواردي از جمله: «وحدت علماي دين براي کشف راه‌حلهاي اسلامي در سبک زندگي نوين اسلامي»، «همکاري دانشگاههاي اسلامي براي ارتقاي علم و فناوري و ساخت زيربناهاي تمدن جديد»، «هماهنگي رسانه‌هاي اسلامي براي اصلاح ريشه‌اي فرهنگ عمومي»، «ارتباط نيروهاي مسلح اسلامي براي دور کردن جنگ و تجاوز از منطقه»، «ارتباط بازارهاي اسلامي براي خارج
کردن اقتصاد اين کشورها از سلطه کمپاني‌هاي غارتگر»، «رفت‌وآمد و سفرهاي مردم براي افزايش همزباني، همدلي، وحدت و
دوستي» به‌عنوان راهکارهاي افزايش وحدت و دور شدن از تفرقه تأکيد کردند.
ايشان با تأکيد بر اينکه "دشمنان ايران و اسلام مي‌خواهند اقتصاد خود را با منابع کشورهاي ما، عزتشان را با ذلت ملتهاي ما و صدرنشيني خود را با تفرقه ما تأمين، و ما و شما را به‌دست خودمان نابود کنند"، افزودند: آمريکا، «فلسطين را بي‌دفاع در برابر صهيونيستهاي جنايتکار»، «سوريه و لبنان را در تصرف دولتهاي وابسته و مزدور خود»، «عراق و ثروت نفتي آن را کاملاً متعلق به خود» مي‌خواهد و براي اين هدف شوم، به بزرگ‌ترين ظلمها و شرارتها مانند آزمون سخت چندساله‌ سوريه، فتنه‌هاي پي‌درپي در لبنان و تحريکات و خرابکاري مستمر در عراق دست زده‌اند.
رهبر انقلاب اسلامي ترور آشکار شهيد ابومهدي فرمانده شجاع حشدالشعبي و سردار بزرگ سپاه شهيد سليماني را نمونه کم‌نظير ديگري از فتنه‌انگيزي آمريکايي‌ها در عراق خواندند و گفتند: آنها براي تأمين هدف پليد خود در عراق به‌دنبال ايجاد فتنه، جنگ داخلي و سرانجام تجزيه عراق و حذف نيروهاي مؤمن، مبارز، مجاهد و ميهن‌دوست هستند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اظهارات وقيحانه آمريکايي‌ها در مقابل حکم پارلمان عراق به اخراج آنان را نمونه ديگري از اين فتنه‌انگيزي‌ها خواندند و افزودند: آنها که خود را حامي دموکراسي وانمود مي‌کردند تعارف را کنار گذاشته و مي‌گويند "ما براي ماندن در عراق آمده‌ايم و بيرون نمي‌رويم".
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنانشان در خطبه دوم نماز پرشکوه جمعه خطاب به همه ملتهاي مسلمان منطقه تأکيد کردند: دنياي اسلام بايد صفحه جديدي بگشايد و وجدانهاي بيدار و دلهاي مؤمن، اعتمادبه‌نفس را در ملتها بيدار کنند و همه بدانند که تنها راه نجات ملتها، تدبير و استقامت و نترسيدن از دشمن است.
پس از خطبه‌ها، نماز جمعه به‌امامت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اقامه شد.
Share/Save/Bookmark