توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 51997
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۷
باقری: اتفاقی که درباره عکس مسلمان افتاد، برای من هم رخ داده؛ او از برد تیم خوشحال بود/از هیچ بازیکنی خواهش نمی‌کنیم که بماند
مربی پرسپولیس با بیان اینکه هافبک این تیم از برد سرخپوشان خوشحال بوده است، گفت: از روی یک عکس نمی‌شود در مورد محسن مسلمان قضاوت کرد.
باقری: اتفاقی که درباره عکس مسلمان افتاد، برای من هم رخ داده؛ او از برد تیم خوشحال بود/از هیچ بازیکنی خواهش نمی‌کنیم که بماند
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، بعد از بازی برگشت پرسپولیس و الجزیره تصاویری از محسن مسلمان در زمان به ثمر رسیدن گل دوم نماینده کشورمان در این مسابقه، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان ‌می‌داد این بازیکن با چهره‌ای درهم روی نیمکت نشسته و در شادی گل شرکت نکرده و از گلزنی تیمش خوشحال نشده است. موردی که کریم باقری مربی پرسپولیس موافق آن نیست و اعتقاد دارد در مورد یک فرد نباید روی یک تصویر قضاوت کرد چون برخی تصاویر همه آنچه باید را نشان نمی‌دهند.

باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی تسنیم در مورد مسئله مسلمان و خیلی از موارد دیگر پیرامون تیمش صحبت کرد.

* تسنیم: پرسپولیس یک برد شیرین مقابل الجزیره کسب کرد تا فصل را خیلی شیرین تمام کند...
خدا را شکر که این بازی سخت را بردیم و فصل را خیلی شیرین به اتمام رساندیم. زحمات زیادی را در طول فصل کشیدیم تا به این مرحله برسیم و خوشبختانه این برد باعث شد خستگی از تن‌مان خارج شود و مهمتر از آن شرمنده هواداران‌مان نشدیم؛ تماشاگرانی که در طول فصل به بهترین شکل از تیم حمایت کردند و پشت تیم بودند. جا دارد اول از آنها تشکر کنم، واقعا دست‌شان درد نکند. این برد متعلق به هواداران بود و امیدوارم بتوانیم فصل آینده با برنامه‌ریزی خوب به این روند خوب‌مان ادامه دهیم.

* تسنیم: برخی هواداران پرسپولیس می‌گفتند تا مرز سکته پیش رفتند تا گل دوم را به ثمر برسانید، چرا بازی اینقدر سخت شد؟
بازی‌های این مرحله همیشه سخت است. مخصوصا اینکه شما نیاز به برد داشته باشید و در نیمه اول نتوانید به گل برسید. هر چه از بازی می‌گذشت تشویق‌های تماشاگران بیشتر می‌شد و استرس بازیکنان هم بیشتر. وقتی هم استرس زیاد شود ناخودآگاه اشتباهات بیشتر می‌شود. ما در هر دو نیمه تیم برتر میدان بودیم و حریف فقط دفاع می‌کرد. در این شرایط بهترین راه برای رسیدن به گل زدن شوت از راه دور بود که خوشبختانه احمد نوراللهی به خوبی این کار را انجام داد. هر چند گل تساوی را دریافت کردیم و خوشبختانه سوپرمن تیم‌مان کار را در دقایق آخر تمام کرد.



* تسنیم: شوت احمد نوراللهی به اصطلاح، کریم باقری‌ای بود، اینطور نیست؟
نه، من فکر می‌کنم شوت عالی و به موقعی بود و باید گفت همان احمد نوراللهی‌ای بود! من با احمد زیاد صحبت می‌کنم چرا که معتقدم او توانایی زیادی در شوت‌زنی دارد. به او همیشه می‌گویم که پشت محوطه جریمه جاگیری کند و هر وقت صاحب موقعیت شوت‌زنی می شود حتما ضربه بزند. بازیکنی مثل احمد که توانایی شوت‌زنی دارد می‌تواند توپ‌‌های مُرده پشت محوطه جریمه را به گل تبدیل کند کاری که در بازی با الجزیره به نحو احسن انجام داد.

* تسنیم: گل نوراللهی شما را یاد کدام یک از گل‌های اینچنینی‌تان انداخت؟
لطفا گل احمد را با هیچ گلی مقایسه نکنید چون این گل خیلی زیبا و منحصر به فرد بود. کلا دوست ندارم احمد با من مقایسه شود. او بازیکن توانایی است و هنوز جا برای بهتر شدن دارد.

* تسنیم: سرمربی الجزیره قبل از بازی با مطرح کردن یکسری از صحبت‌ها جنگ روانی راه انداخت، این مسئله تاثیری در انگیزه بازیکنان تیم‌تان داشت؟
مربیانی در این سطح در چنین بازی‌هایی سعی می کنند با جنگ روانی به نوعی تمرکز حریف‌شان را برهم بزنند اما بازیکنان ما باهوش‌تر از این حرف‌ها بودند و همه هم‌وغم‌شان این بود که این بازی را ببرند که این اتفاق هم رخ داد.

* تسنیم: بعد از بازی پرسپولیس و الجزیره تصاویری از محسن مسلمان دیده شد که نشان می‌دهد او چندان از پیروزی تیمش در این مسابقه خوشحال نشده است، نظر شما چیست؟
من خودم آنجا بودم و کسی از تیم را ناراحت ندیدم. عکس خیلی فرق می‌کند با آنچه شما زنده با آن برخورد می‌کنید. عکس، تصویر یک لحظه را نشان می‌دهد در حالی که شما وقتی در محل حاضر باشید خیلی خوب و بهتر می‌توانید تشخیص دهید که اطرافیان‌تان خوشحالند یا ناراحت. کار برخی رسانه‌ها این است که به حواشی بپردازند و اینطور مسائل را بزرگ کنند که البته این هم بخشی از کارتان است و ایرادی به آن وارد نیست. در آن لحظه که شما در مورد آن صحبت می‌کنید من واقعا محسن را ناراحت ندیدم و حتی بغل من هم آمد. شخصا مخالف این موضوع هستم و اعتقادم این است مسلمان مثل همه بازیکنان خوشحال بود.

* تسنیم: اما عکس منتشر شده چیز دیگری را نشان می‌دهد.
گفتم که از یک تصویر نمی‌شود آدم‌ها را قضاوت کرد. متاسفانه این اتفاق در مورد خود من هم یک بار رخ داد. در مراسم تنفیذ رئیس جمهور شرکت داشتم و بعد از مراسم دیدم عکسی از من منتشر شده که به دوربین خیره شده‌ام، در حالی که در مراسم اصلا دوربینی ندیدم و ناخودآگاه به جلو خیره شده بودم. شاید خیلی روی این تصویر قضاوت‌های متفاوتی کردند و اعتقاد داشتند من از موضوعی ناراحتم در حالی که اصلا این طور نبود. برای همین می‌گویم روی عکس نباید فردی را قضاوت کرد و شاید آن عکس طوری زوم و طراحی شده باشد که ذهن بیننده را متوجه مسئله‌ای کند. اسم این تصاویر را باید شکار عکاسان گذاشت اما نباید در مورد آن قضاوت کرد.

* تسنیم: قرار بود رابطه شکرآب شده بین مسلمان و برانکو را بهتر کنید اما این اتفاق رخ نداد؟
من کاری به این مسائل ندارم. سرمربی تیم تصمیم گیرنده نهایی در مورد همه موارد است. اجازه دهید به هر تصمیمی که از سوی برانکو گرفته شده یا می‌شود احترام بگذاریم و تابع آن باشیم. از شما رسانه‌ها هم می‌خواهم این قدر به این موضوع نپردازید. سرمربی تیم در مصاحبه‌هایش بارها در رابطه با موضوع مسلمان صحبت کرده و من نمی‌دانم شما رسانه‌ها چرا دست‌بردار قضیه نیستید. البته طبیعی است که دوست داشته باشید به حواشی بپردازید.



* تسنیم: به هر حال در پایان فصل هستیم و خیلی از هواداران پرسپولیس دوست دارند بدانند در نهایت مسلمان در تیم محبوب‌شان خواهد ماند یا نه؟
ماندن یا رفتن مسلمان به من و شما ارتباطی ندارد. او خودش در این مورد تصمیم‌گیرنده است.

* تسنیم: اینکه می‌گویند مسلمان خودش دوست دارد بماند اما برانکو تمایلی به حفظ او ندارد درست است؟
اگر واقعا محسن دوست داشته باشد در پرسپولیس بماند، می‌ماند. برانکو کاری به او ندارد. متاسفانه شما رسانه‌ها خیلی به این مسئله دامن زده‌ و موضوع را بزرگ کرده‌اید.

* تسنیم: شما به عنوان تنها عضو ایرانی کادرفنی پرسپولیس صحبتی با بازیکنان آزادی تیم‌تان برای تمدید قرارداد نداشته‌اید؟
من چه کاره‌ام که از بازیکن بخواهم بماند یا برود؟! من مسئول تمدید قرارداد بازیکنان نیستم. هر کس دوست داشته باشد بماند با افتخار می‌ماند و کجا برود بهتر از پرسپولیس. هر کس هم دوست ندارد، برود. آنهایی که قرارداد ندارند خودشان تصمیم می‌گیرند بمانند یا بروند. همه جای دنیا عرف است و نمی‌شود از کسی خرده گرفت. الان هم اینطور نیست که ما زورکی از بازیکنی خواهش کنیم بماند؛ اصلا از این خبرها نیست. این پرسپولیس چه فلان بازیکن باشد یا نباشد به راه خودش ادامه داده و خواهد داد. چند سال است این اتفاق می‌افتد و هر بازیکنی برود جایگزین برای او داریم.

* تسنیم: پرسپولیس راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شده و مطمئنا در این مرحله با حریفان قدرتمندتری نسبت به حریفانی که از پیش‌رو برداشتید مواجه خواهید شد، در چنین شرایطی فکر می‌کنید می توانید با این تیم موفق باشید؟
فعلا اجازه دهید ما از این لحظات خوب‌مان لذت ببریم و انشالله پنجره نقل و انتقالات باز خواهد شد و ما تیم‌مان را تقویت خواهیم کرد. با تیم‌های قدر غرب آسیا مسابقه داده‌ و هم باخته‌ایم و هم برده‌ایم. در زمان خودش بهتر می‌شود در این مورد صحبت کرد.

* تسنیم: همه دستیاران برانکو و همچنین خودش قرارداد خود را با پرسپولیس تمدید کردند، این اتفاق در مورد شما چه زمانی رخ خواهد داد؟
آقای برانکو لطف داشتند و از باشگاه خواسته‌اند که قرارداد من هم تمدید شود. این مسئله خیلی مهم نیست. مربیان دیگر چون قرار بود به کشورشان بروند باید تمدید می‌کردند که این اتفاق رخ داد. باشگاه کارهای مهمتر از تمدید قرارداد من دارد و سر فرصت من هم قراردادم را اگر بخواهند تمدید می‌کنم اگر نه هم که به عنوان یک طرفدار کنار تیم از پیروزی‌ها لذت می‌بریم و از شکست‌ها ناراحت می‌شویم. مشکل خاصی وجود ندارد.

* تسنیم: بحثی که الان مطرح است راجع به زود اعلام شدن لیست تیم ملی است، وقتی لیست نهایی تیم ملی شب قبل از بازی با الجزیره اعلام شد تاثیری در روحیه بازیکنان شما گذاشت؟
نه، چه تاثیری باید داشته باشد؟ آنهایی که در لیست قرار گرفتند حتما حق‌شان بوده و نفراتی هم که نیستند کاری از دست‌شان بر نمی‌آید و باید با این قضیه کنار بیایند. اینکه فرصت برای اعلام لیست نبود یا بود بحث دیگری است که من نمی‌خواهم به آن بپردازم.

* تسنیم: مربی مثل قلعه‌نویی اعتقاد دارد لیست می‌توانست ارسال و بعد از بازی استقلال و ذوب آهن رسانه‌ای شود.
من کاری به نظر دیگران ندارم. آنچه مشخص است مربیان تیم ملی نفرات خود را از مدتی قبل انتخاب کرده بودند و منتظر نبودند از این دو بازی آخر بازیکنی انتخاب کنند. فکر هم نکنم بازیکنی بعد از اعلام لیست روحیه‌اش تضعیف شده باشد.

* تسنیم: بازیکنی از پرسپولیس بود که حقش باشد در لیست نهایی تیم ملی قرار بگیرد؟
بهتر است به تصمیمی که سرمربی تیم ملی در این مورد اتخاذ کرده احترام بگذاریم. به نظر من هر بازیکنی که از تیم ما مسافر جام‌جهانی باشد باید تلاش کند بهترین عملکرد را از خود بر جای بگذارد، همچنین بازیکنان دیگر تیم ملی. اینکه جای این بازیکن خالی است یا بازیکن دیگر حقش نیست در تیم ملی باشد برای امروز نیست و همیشه ما از این داستان‌ها داشته‌ایم و در آینده هم تکرار خواهد شد. هیچ‌کس به اندازه سرمربی از وضعیت بازیکنانش آگاهی ندارد و نمی‌تواند انتخاب بهتری داشته باشد.

* تسنیم: در مورد جدایی صادق محرمی و لژیونر شدنش حرفی دارید؟
صادق با همه ما خداحافظی کرد و قرار است به کرواسی برود. او یک فصل خیلی خوب را در پرسپولیس سپری کرد و حقش بود ترانسفر شود. او انتخاب خوبی داشته و امیدوارم بتواند لژیونر موفقی برای فوتبال ایران باشد.
Share/Save/Bookmark