توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64317
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۹
طرح جاماندگان سهام عدالت به زودی وارد صحن علنی مجلس می‌شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که طرح جاماندگان از سهام عدالت بزودی به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود گفت: حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برگه سهام عدالت را دریافت نموده اند، اما نام آن‌ها در سامانه نیست.
طرح جاماندگان سهام عدالت به زودی وارد صحن علنی مجلس می‌شود
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم از ارائه طرحی در صحن علنی مجلس خبر داد که براساس آن وضعیت جاماندگان از سهام عدالت تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت کشور کسانی هستند که برگه سهام عدالت را دریافت نموده اند، اما نام آن‌ها در سامانه نیست، گفت: همچنین افرادی در کشور هستند که فرزندان آنان پس از واگذاری‌های 84 و 85 متولد شده اند و آنان نیز فاقد سهام عدالت هستند.

وی افزود: همچنین جمعیت زیادی از جمله کارگران فصلی و افراد دارای مشاغل خرد و ... که به هر دلیلی موفق به دریافت سهام عدالت نشده اند، که ما در این طرح در خصوص آنان تعیین تکلیف خواهیم کرد.

پور ابراهیمی همچنین در خصوص منابع تخصیصی این قشر از افراد جامعه گفت: در این زمینه از 50 درصد آنچه که دولت برای واگذار نکردن سهام عدالت نگه داشته است، استفاده خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین طرح تحول ساختار بودجه با محور‌هایی که در بحث اصلاح ساختار مالیاتی در کشور وجود دارد را از دیگر اولویت‌های کمیسیون اقتصادی در دوره یادهم عنوان کرد و گفت: ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی، مالیات بر عایدی، مالیات بر درآمد، جلوگیری از فرار مالیات و بازنگری بر فعالیت‌های مالیاتی کشور و نیز مولد سازی دارایی‌ها از مواردی است که کمیسیون اقتصادی در کوتاه مدت به آن‌ها رسیدگی خواهد کرد.

پورابراهیمی همچنین از اصلاح قانون بانک مرکزی و بانکداری جمهوری اسلامی که کلیات آن در صحن علنی دوره قبل مجلس به تصویب رسید به عنوان اولویت‌های کمیسیون اقتصادی مجلس یاد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: ما سعی خواهیم کرد که طرح‌ها و لوایحی که در دوره قبل در حوزه اقتصادی تصویب شده و به شورای نگهبان ارسال و مجددا به مجلس ارجاع شده است را مورد بررسی‌های کارشناسی قرار داده و آماده تصمیم گیری نهایی در صحن علنی کنیم
Share/Save/Bookmark