توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47767
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۸
اینترفکس خبر داد؛
فردانتحاری؛ عامل انفجار مترو سن پترزبورگ
بنا بر اعلام اینترفکس روسیه مظنون اصلی انفجار روز دوشنبه در مترو شهر «سن پترزبورگ» که به مرگ ۱۱ و زخمی شدن ۴۵ نفر انجامید، یک بمب گذار انتحاری وابسته به گروههای افراطی است.
فردانتحاری؛ عامل انفجار مترو سن پترزبورگ
به گزارش خط نيوز به نقل از رویترز، خبرگزاری «اینترفکس» روسیه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که مظنون اصلی در حادثه انفجار روز دوشنبه در مترو شهر «سن پترزبورگ» روسیه که به مرگ ۱۱ تن و زخمی شدن ۴۵ نفر انجامید، یک بمب گذار انتحاری وابسته به گروههای افراطی است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه که در زمان وقوع این انفجار در شهر «سن پترزبورگ» حضور داشت، دوشنبه شب از محل وقوع این حادثه دیدن کرد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است. مقامات روسیه این انفجار را یک اقدام تروریستی می دانند، اما هنوز ارتباط میان این انفجار با افراط گرایان مورد تأیید رسمی قرار نگرفته است.

خبرگزاری اینترفکس به نقل از یک مجری قانون- که خواست نامش فاش نشود- اعلام کرد که آزمایش بقایای اجساد انسانی کشف شده در محل حادثه نشان می دهد که این انفجار توسط یک بمب گذار انتحاری صورت گرفته است.

این منبع آگاه همچنین گفت که پلیس فردی وابسته به گروههای افراطی و غیرقانونی در روسیه را به عنوان مظنون اصلی این حادثه شناسایی کرده است.

شایان ذکر است که دو سال پیش، گروه تروریستی داعش اعلام کرد که هواپیمای حامل گردشگران روسی را که از اقامتگاهی واقع در دریای سرخ به روسیه باز می گرداند، سرنگون ساخته است. در این حمله تروریستی، تمامی ۲۲۴ مسافر این پرواز کشته شدند.
Share/Save/Bookmark