۱
توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 8245
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۰
عضو ارشد جبهه پایداری حمایت از مشایی را رد کرد:
جبهه پایداری برای مخالفت با مشایی تشکیل شده است؛/مشایی صلاحیت ورود به انتخابات را ندارد؛
اكثريت كساني كه مي‌دانند جبهه پايداري با چه هدفي ايجاد شده مي‌دانند كه اين جبهه براي مخالفت با مشايي به وجود آمده است و هدف آن جدا كردن مرز اصولگرايان با جريان انحرافي بوده است.
جبهه پایداری برای مخالفت با مشایی تشکیل شده است؛/مشایی صلاحیت ورود به انتخابات را ندارد؛
به گزارش صراط با جدي‌تر شدن احتمال حضور مشايي به عنوان كانديداي دولتي‌ها در انتخابات، اردوگاه اصولگرايان در آستانه شكافي ديگر قرار گرفته است، شكافي كه بعد از انتخابات سال ۸۸، بر سر حمايت يا انتقاد از دولت در ميان اصولگرايان ايجاد شد و در نهايت به تشكيل جبهه پايداري در مقابل اصولگرايان منتقد دولت در انتخابات مجلس نهم انجاميد، حالا و در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري سال ۹۲، در جبهه پايداري بين حاميان و مخالفان مشايي در حال ايجاد شدن است.

هرچند براي بررسي تاثير حضور مشايي در انتخابات روي جناح راست سياسي ايران، بايد منتظر رويدادهاي ماه‌هاي آتي باشيم، اما به نظر نمي‌رسد كه تاثيرات حضور مهندس كابينه احمدي‌نژاد، در انتخابات به جبهه پايداري محدود شود و اگر خبري كه كريمي اصفهاني درباره حمايت احمدي‌نژاد از كانديداتوري مشايي داده صحت داشته باشد،

بايد منتظر تقابل‌هاي جدي‌تري در اردوگاه اصولگرايان باشيم. علي محمد بزرگواري از اعضاي ارشد جبهه پايداري در گفت‌وگو با «اعتماد» از وجود طيف حامي مشايي در جبهه پايداري خبر داد و در عين حال گفت كه احتمالا مشايي به مرحله ثبت نام هم نخواهد رسيد ولي اگر به هر دليلي در انتخابات حاضر شود «گرد و خاك» به پا خواهد شد. ديگر.


به اعتقاد بسياري از چهره‌هاي موافق و منتقد دولت، عزل و نصب‌هاي اخير كابينه در راستاي برنامه‌هاي انتخاباتي آقاي مشايي بوده، نظر شما در اين باره چيست؟
البته دولت فعل و انفعال خاصي در راستاي انتخابات انجام نداده، بلكه يكسري تغييراتي در درون دولت ايجاد شده كه شائبه انتخاباتي بودن را ايجاد كرده و برداشت اين است كه شايد دولت هم قصدي دارد.

‌ بعد از تغيير پست آقاي مشايي و نامه پر از مدح و تمجيد آقاي احمدي‌نژاد، در روزهاي اخير ستايش آقاي مشايي به‌شدت در ميان اعضاي دولت گسترش پيدا كرده، اين مساله هم دليل خاصي دارد؟
اينها تاثيري روي اصولگرايان ندارد. اگر اينها همه اين كارها را هم براي رياست‌جمهوري مشايي انجام دهند و مدح و ثنا‌هايشان براي انتخابات هم باشد، مشايي در اين كشور رييس‌جمهور نخواهد شد و حتي شايد به ثبت نام هم نرسد.

‌ با استناد به چه موضوعي اين طور مطمئن درباره مشايي نظر مي‌دهيد؟
ما اطمينان داريم. در جامعه و نظام ما اين افراد جايگاهي ندارند.

زمزمه‌هايي هم درباره گرفتن حكم حكومتي براي تاييد صلاحيت مشايي بيان مي‌شود. اگر اين اتفاق بيفتد ممكن است مشايي بتواند رييس‌جمهور بعدي شود؟
اگر مشايي ثبت نام كند و با هر وسيله‌يي تاييد صلاحيت شود، معلوم است كه گرد و خاك زياد خواهد شد.

‌ و اگر مشايي به عنوان نامزد مورد حمايت دولت در انتخابات شركت كند، جبهه پايداري چه كار خواهد كرد؟
البته الان مي‌شود گفت كه دو نوع تفكر در جبهه پايداري در حال شكل‌گيري است؛ عده‌يي هستند كه شايد در اقليت هم قرار دارند و مي‌خواهند عقبه مشايي باشند. اما اكثريت كساني كه مي‌دانند جبهه پايداري با چه هدفي ايجاد شده مي‌دانند كه اين جبهه براي مخالفت با مشايي به وجود آمده است و هدف آن جدا كردن مرز اصولگرايان با جريان انحرافي بوده است.

بخش مخالف مشايي در جبهه پايداري ممكن است براي پيروزي بر مشايي، با اصولگرايان منتقد دولت روي يك كانديدا توافق كنند؟
اولا شما بايد بدانيد كه انتخابات آينده يك رقابت بين اصولگرايان است و اصلاح‌طلبي در كار نيست. بعد هم من به شما مي‌گويم كه مشايي هم در انتخابات نيست و نمي‌تواند وارد انتخابات شود چون صلاحيت ندارد. اگر گزينه‌يي هم به نام كانديداي طيف مشايي بيايد راي نمي‌آورد و اينها هم فقط روي خود مشايي حساب كرده‌اند. چون مشايي جمعي از اصلاح‌طلب‌ها را دور خود جمع كرده و اينها فقط روي مشايي حساب كرده‌اند.

به هر حال در صورت حضور مشايي شما با ديگر اصولگرايان به وحدت مي‌رسيد يا هر گروه كانديداي خود را معرفي خواهد كرد؟
من گفتم انتخابات بين اصولگرايان است و ممكن است سه يا چهار نامزد اصولگرا كه هم سطح هستند در انتخابات شركت كنند.

اگر راي شما بين چند نامزد تقسيم شود، احتمال پيروزي مشايي افزايش نمي‌يابد؟
روي مشايي حساب نكن.
Share/Save/Bookmark
 
hadi
۱۳۹۲-۰۴-۲۹ ۱۱:۳۳:۵۴
ولی سلیمی نمین میگوید اینها برای تفرقه در جبهه بزرگ اصولگرایان تشکیل شده اند!!!!
البته نگاهی به مواصع سران پایداری در مجلس در حمایت بیدریغ از احمدی نژاد، گواهی بر صحت حرف آقای سلیمی نمین میکند!!!
رسایی! از پشت بوم نیفتی!!! (963)