چه کسی حمله به «ماه عسل» را مدیریت می‌کند؟

3 تير 1394 ساعت 22:51

ماه عسل هنوز به روز سوم پخش نرسیده، مبتلا به حاشیه دیگری می شود. خبر دستمزد علیخانی در نخستین شماره هفته‌نامه جدید الورود منتشر می شود. روز گذشته موضوع طراحی دکور چالش دیگری را برای ماه عسل رقم زد. روز بعد با انتشار عکسی در فضای مجازی و مقایسه دکور این برنامه با کنسرت یکی از خوانندگان بدنام فرنگی تصاویری غیر مرتبط با دکور ماه عسل مونتاژ و در ابعاد وسیعی منتشر شد.


مشرق: امسال برنامه ماه عسل نسبت به سالهای قبل با جنجال بیشتری آغاز شد. اگرچه بعضی سوژه های این برنامه نسبت به سال های قبل با افت چشمگیری مواجه بوده است؛ اما به نظر می رسد فضای این انتقادات منطقی و طبیعی نیست.

حالا باید در مواجه با هجمه های غیرقابل اعتنا، این پرسش را مطرح کرد که برنامه ای که محتوای آن با همه کاستی ها و اشتباهات، جای خالی اش در رسانه ملی حس می شود چرا در همان آغاز، با این همه حواشی ریز و درشت مواجه می شود. پخش نخستین برنامه ماه عسل با توجه به اینکه مجری برنامه حرکت انتحاری جوانک عاشق‌پیشه را توسط چند زوج دیگر مورد بررسی و قضاوت قرار داد ناگهان با حواشی غلیظ و پررنگی مواجه می شود.



یکی از روزنامه های فرهنگی صبح تیتر و عکس نخست خود را به نخستین برنامه ماه عسل اختصاص داد و حواشی آنرا چند برابر برجسته کرد. به نظر می رسد تمام یا اغلب این فضاسازی ها حاصل هدایت و مدیریت یکی از مجری های سابق صداوسیماست که حالا شبکه ای عنکبوتی از بعضی روزنامه ها و سایت های فرهنگی و افراد متنفذ تشکیل داده است و از این شبکه برای برآورده شدن امیال و اغراض و منافع شخصی اش بهره می برد. سردسته باند عنکبوتی حالا با تمام قوا روی برنامه " هفت " تمرکز کرده است و برای نشستن روی کرسی این برنامه از هیچ تلاش و تخریبی فروگذاری نمی کند. وی عقیده دارد قبل از اینکه روی کرسی هفت بنشیند باید از روی فرش قرمز تخریب همکارش عبور کند و به واسطه ارتباطات رسانه‌ای خارج از مجموعه صدا و سیما علیخانی مورد هدف قرار می‌دهد.

ماه عسل هنوز به روز سوم پخش نرسیده، مبتلا به حاشیه دیگری می شود. خبر دستمزد علیخانی در نخستین شماره هفته‌نامه جدید الورود منتسب به یک سایت جنجالی سیاسی منتشر می شود. اخباری منتشره در مورد دستمزد میلیاردی علیخانی منطق و سندی ندارد و تنها بر اساس استدلال های کاملا سطحی و غیر کارشناسانه به نگارش درآمده است. این هفته‌نامه تازه وارد که البته با شبکه عنکبوتی مرتبط نیست و گردانندگانش سایتی جنجالی سیاسی را با مشی خاصی اداره می کنند در متن منتشر شده اعلام می کنند، انتشار اسنادي از قرار دادهاي مالي اين برنامه تلويزيوني و نحوه اسپانسرينگ صورت گرفته، تهيه كننده و مجري اين برنامه احسان عليخاني را با چالشي جدي روبرو خواهد كرد.

این نشریه در تحلیلی غیر حرفه‌ای خود می‌نویسد "کسی حق فروش آنتن كه به نوعي بيت المال محسوب مي شود را نداشته و حتي در برنامه هايي كه به صورت مشاركتي تهيه مي‌گردند، تمام درآمد ها به حساب سازمان واريز شده و پرداخت حقوق كارمندان از اين درآمد ها صورت می گیرد."

بنا به ادعای این رسانه، آنطور كه شنيده‌ها حكايت مي كند در نهايت سازمان صدا و سيما مبلغ مورد تقاضای او را براي برنامه ماه عسل تصويب كرده است.

به نظر می رسد آمارهای منتشر شده توسط رقیب جدی علیخانی و یا اعضای اصلی شبکه عنکبوتی منتشر شده است. علیخانی بدون طرح موضوع شکایت، به ادعاهای بی اساس این هفته‌نامه پاسخ می دهد و در این ارتباط به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید: در حال حاضر درآمد فیلم برداری مجالس عروسی از یك تهیه كننده با سابقه ی تلویزیون بیشتر است، برخی گمان می كنند رسانه ملی خانه پدر بنده است، تلویزیون بودجه ندارد ولی تا دلتان بخواهد كارشناس دارد بعضی ها می گویند علیخانی هر كاری بخواهد می تواند انجام دهد و دستمان در پول بیت المال است. این برنامه هزینه ای برای بیت المال ندارد ولی با نظارت سازمان صداوسیما ست، این مطلب را باید می گفتم چرا كه حالم با شنیدن این حرفها بد می شود. بی معرفتی و صحبت‌هایی كه در اطرافمان می بینیم ومی شنویم دل انسان را به درد می آورد. حرفهایی كه منطبق با واقعیت نیست. من نباید در مورد بحث مالی برنامه حرفی می زدم چراكه سازمانی داریم كه قاعده آن مشخص است.



علیخانی در دفاعیه خود برای نگرفتن دستمزدهای نجومی در مواجه با مدعیان، سخنان جالبی را بر زبان می آورد. وی به "بی معرفتی و صحبت هایی که در اطرافمان می بینم و می شنویم" اشاره می کند. اشارات غیر مستقیمی از سوی علیخانی که به نظر میرسد متوجه سرگروه باند عنکبوتی است. عبارت بی معرفتی به صورت منطقی در مورد دوستان و همکاران به کار برده می شود و واژه «اطراف» موید این است که کسانی که این اخبار را در مورد دستمزد وی منتشر کرده اند از همکاران حال یا گذشته وی در مجموعه سازمان صدا و سیما هستند.

از یک طرف تخریب‌ها علیه علیخانی آغاز شده است و از سوی دیگر اعضای رسانه‌ای مرتبط به رقیب او، شایعه نشستن وی را روی کرسی برنامه هفت پررنگ می کنند. یکی از دبیران روزنامه حامی آقای مجری، پس از رفتن فریدون جیرانی از هفت، مدتی با گبرلو همکاری می کرد و سپس به دلایل مالی از تیم گبرلو جدا می شود. حالا قرار است که در سری تازه هفت با «آقای مجری» همکاری کند. طبیعی است اگر بخش تلویزیون روزنامه فرهنگی مذکور از نشستن آقای مجری روی کرسی هفت دفاع می کند تنها دلیلش قرار همکاری دوباره دبیر تلویزیون روزنامه حامی در سری تازه هفت، با اجرای آقای مجری است.

روز گذشته موضوع طراحی دکور چالش دیگری را برای ماه عسل رقم زد. مسئله ای که برای ماه عسل دردسرهای فراوانی به همراه داشت. با انتشار عکسی در فضای مجازی و مقایسه شدن دکور این برنامه با کنسرت یکی از خوانندگان بدنام فرنگی و به مدد شبکه های اجتماعی تصاویری غیر مرتبط با دکور ماه عسل مونتاژ و در ابعاد وسیعی منتشر شد. بانی فیلم در این رابطه می نویسد هر چند این تشابه در حد استفاده نمایی مشابه از منظومه شمسی است؛ اما به هر حال نگاهی به تصاویر اندک تشابهاتی را نشان می دهد، تشابهاتی که در انتخاب رنگ ها وجود دارد.



حلقه مرکزی صحنه کنسرت مورد اشاره با نمایی از چشم تزئین شده؛ اما مرکزیت صحنه ماه عسل را نمایی از مجموعه کهکشانی در بر می‌گیرد. چشم سمبل فراماسونری در مقابل تصویر آسمانی کهکشانی که برداشت‌ها و تفاسیر آسمانی و معنوی را موجب می شود. اما خبرپراکنی آقای مجری برای تخریب "ماه عسل" معطوف به انتشار عکس ها در فضای مجازی نمی شود. آقای مجری قبل از پخش سراسری ماه عسل، یعنی قبل از ماه مبارک رمضان با اسپانسر ماه عسل برای حمایت از برنامه هفت وارد گفت و گو می شود؛ اما به توافق جامعی دست پیدا نمی کند و مدیران موسسه مالی مذکور به آقای مجری می گویند که با ماه عسل به توافق رسیده اند.

آقای مجری به تلافی عدم حمایت از برنامه ای که ظاهرا با بی تدبیری برخی مدیران سیما او قرار است مجری اش باشد با اسپانسر و حامی مالی یکجا تسویه حساب می کند. دسترسی آقای مجری به منابع خبری منجر به این می شود که خبر غیر مجاز خواندن اسپانسر ماه عسل باز هم برای این برنامه حاشیه دیگری را رقم می زند.


آنچه در پشت پرده این اخبار وجود دارد ساده و روشن است. سردسته باند عنکبوتی، قبل از تسخیر برنامه هفت اقدام به تخریب احسان علیخانی و ماه عسل گرفته اند و هر روز شایعه ای و حاشیه تازه ای را برای این برنامه رقم خواهند زد.


کد مطلب: 36389

آدرس مطلب: http://khatnews.com/vdci3pap.t1aqv2bcct.html

خط نيوز
  http://khatnews.com