اجاره قاتل ۱۵ میلیون تومانی برای رسیدن به ارثیه میلیاردی

2 آبان 1393 ساعت 22:46

در تیرماه سال جاری از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ یک فقره کشف جسد در یک واحد آپارتمانی در خیابان فاطمی – نبش خیابان جمال زاده، به کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد اعلام شد.


به گزارش خط نیوز ، با حضور مأموران کلانتری در محل و بررسی های اولیه مشخص شد که پیرمردی ۸۰ ساله که به تنهایی زندگی می کرده ، توسط قاتل یا قاتلین به قتل رسیده و تمامی اموال و مدارک داخل گاوصندوق خانه اش نیز سرقت شده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور قاضی بوستان زاده ، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان به تحقیق از خدمتکار مقتول پرداختند ؛ این شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "مدتی است که به عنوان خدمتکار به منزل مقتول رفت و آمد دارم و به همین علت ، دسته کلید خانه وی را در اختیار دارم ؛ بعد از ظهر هر روز [ برای انجام کارهای خدماتی از قبیل نظافت و دادن غذا و ... ] به خانه مقتول می رفتم و در مورخه ۰۵/۰۴/۱۳۹۳ نیز طبق روال همیشگی ، در ساعت ۲۰:۰۰ به خانه مقتول رفتم ؛ ابتدا تصور کردم که مقتول در حال استراحت است اما پس از گذشت مدتی ، زمانیکه از وی خبر نشد ، برای دادن دارو به داخل اتاق خواب رفتم و در آنجا بود که متوجه شدم ، سر ایشان از ناحیه پیشانی شکسته و رشته ای پلاستیکی نیز به دور گردنش پیچیده شده است !!! به ایشان نزدیک شدم و پس از باز کردن رشته پلاستیکی چندین بار ایشان را صدا کردم اما مقتول نفس نمی کشید ".

کارآگاهان اداره دهم با مراجعه به محل زندگی مقتول و بررسی صحنه جنایت اطمینان پیدا کردند که قتل توسط فرد یا افرادی انجام شده که یا مقتول آنها را می شناخته و درب خانه را برایشان باز کرده و یا دسته کلید خانه مقتول را در اختیار داشته و از محل گاوصندوق و محل نگهداری کلید آن نیز اطلاع دقیق داشته اند.

با توجه به نتایج بدست آمده از محل جنایت ، بررسی فرضیه "ارتکاب جنایت توسط افراد مرتبط با مقتول" در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

با توجه به نتایج اولیه ی بدست آمده در پرونده ، کارآگاهان قصد تحقیقات از اعضای خانواده مقتول را داشتند که اطلاع پیدا کردند که تمامی اعضای خانواده مقتول (یک پسر و یک دختر ) در خارج از کشور زندگی می کنند و مدتها پیش، پس از اختلافات شدید خانوادگی ایجاد شده مابین مقتول و اعضای خانواده اش ، وی به تنهایی به ایران بازگشته است .

در ادامه ، کارآگاهان موفق به شناسایی فردی بنام حسین . ق ( ۵۰ ساله ) شدند که در زمینه کارهای ساختمانی فعالیت داشت ؛ در تحقیقات از حسین . ق مشخص شد که مقتول بواسطه اعتمادی که به او داشته ، کلید خانه اش را در اختیار وی قرار داده و نیز بواسطه دوستی با مقتول ، به او سرکشی می کرده ؛ در تحقیقات بعدی نیز ، حسین . ق در اظهارات اولیه عنوان کرد که چند روز قبل از کشف جسد ( مورخه ۰۵/۰۴/۱۳۹۳ ) وی بهمراه اعضای خانواده و تعدادی از بستگانش ، برای گردش و تفریح به شمال کشور رفته است که تحقیقات بعدی در این خصوص نیز صحت اظهارات وی را تأیید کرد .

در ادامه تحقیقات و با توجه به سرقت تمامی اسناد و مدارک متعلق به املاک متوفی به ارزش تقریبی ۵ میلیارد تومان ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول پیش از مرگ خود اقدام به انتقال محضری اسناد بنام حسین . ق کرده !! و این شخص تنها کسی است که از مرگ مقتول ، منتفع می شود .

با توجه به دلایل بدست آمده در خصوص انگیزه احتمالی جنایت، کارآگاهان به تحقیقات گسترده ای در خصوص "حسین . ق " وی پرداخته و به نحوه ارتباط حسین با یکی از کارگرانش بنام مشکوک مجید . ر ( ۲۷ ساله ) شدند .

بنا بر تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که حسین ، حمایت مالی ویژه ای از مجید انجام می دهد ؟! بگونه ای که شرایط را برای اسکان خانواده مجید در تهران فراهم و یک واحد مسکونی در خیابان جیحون برای آنها پیش بینی و فراهم کرده بود ؛ حتی میزان حقوق مجید را نیز به میزان قابل توجهی افزایش داده بود !!! .

با توجه به شواهد بدست آمده ، کارآگاهان به تحقیق از مجید در خصوص آشنایی احتمالی او با مقتول و اطلاع از جنایت پرداخته اما او در تحقیقات اولیه منکر هرگونه آشنایی با مقتول و اطلاع از جنایت می شود.

در شرایطی که مجید در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اطلاع از جنایت و مرگ مقتول در خیابان فاطمی شده بود ، اما کارآگاهان با سلسله اقدامات پلیسی اطمینان پیدا کردند که مجید روز جنایت ، در خانه مقتول حضور داشته است.

با توجه به دلایل ، شواهد و قرائن بدست آمده ، مجید در مورخه ۲۳/۰۷/۱۳۹۳ دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد اما وی همچنان مدعی بیگناهی خود بود ؛ سرانجام با وجود اصرار مجید مبنی بر بیگناهی ، وی به ناچار در برابر دلایل ارائه شده از سوی کارآگاهان و پس از چند روز ، مجبور به اعتراف شده و به ارتکاب جنایت اعتراف می نماید .

مجید که ناچار به اعتراف و بیان حقیقت شده بود ، در خصوص جنایت به کارآگاهان گفت : "طرح و نقشه اصلی جنایت توسط حسین . ق ریخته شد و قرار بود تا پس از ارتکاب جنایت مبلغ ۱۵ میلیون تومان به من پرداخت کرده نماید اما زمانیکه نتوانست این مبلغ را یکجا پرداخت کند ، قرار شد تا حقوق ماهیانه مرا به میزان ۳۰۰ هزار تومان افزایش دهد ".

متهم در خصوص نحوه ارتکاب جنایت نیز به کارآگاهان گفت : "کلید درب ورودی ساختمان و آپارتمان را حسین در اختیار من گذاشت و تمامی اطلاعات لازم در خصوص محل گاو صندوق ، محل نگهداری کلید گاوصندوق ، زمان خواب و استراحت مقتول را به صورت کامل در اختیارم گذاشت . پس از مشخص شدن زمان جنایت ، حسین بهمراه خانواده اش از تهران خارج شد و به شمال رفت ؛ من نیز در ساعت ۱۴:۰۰ مورخه ۰۵/۰۴/۱۳۹۳ با اطلاع از اینکه مقتول پس از خوردن دارو در حال استراحت است به خانه اش رفتم . همانگونه که حسین گفته بود ، او کاملا خواب بود ؛ ابتدا با میله آهنی ضربه ای محکم به قسمت پیشانی مقتول زدم اما ناگهان مقتول بیدار شد !!! و با ایجاد سر و صدا قصد کمک گرفتن از همسایگان را داشت ؛ با مقتول درگیر و تسمه پلاستیکی همراه خود را به دور گردنش انداخته و آنقدر تسمه را فشار دادم تا مقتول از نفس کشیدن افتاد . پس از جنایت نیز تمامی اسناد ، مدارک و وجوه نقد گاوصندوق را سرقت کرده ، وجوه نقد را برای خودم برداشته و اسناد و مدارک را به حسین تحویل دادم " .



با توجه به اعترافات صریح مجید . ر در خصوص آمریت حسین در جنایت ، کارآگاهان اداره دهم اقدام به دستگیری حسین . ق در محل سکونتش در خیابان کارگر شمالی کردند و او نیز پس از مواجه حضوری با مجید بناچار لب به اعتراف گشوده و صحت اظهارات مجید را تأیید کرد.

حسین . ق در اعترافاتش با اشاره به نحوه آشنایی خود با مقتول و انگیزه جنایت به کارآگاهان گفت : در سال ۸۱ زمانیکه بهمراه خانواده به شمال کشور رفته بودم ، در کنار دریا با مقتول آشنا شدم و پس از گذشت مدتی ارتباط مقتول با من و خانواده ام بسیار نزدیک شد ؛ آنزمان بود که متوجه شدم مقتول به علت اختلافات شدید خانوادگی ، اعضای خانواده اش را رد آمریکا ترک کرده و خودش به تنهایی به ایران بازگشته است ؛ پس از گذشت مدتی و به پیشنهاد مقتول ، او تمامی اموال خودش به ارزش تقریبی ۵ میلیارد تومان را به شرط اینکه تا زمان مرگش اختیار اموالش را به طور کامل در اختیار داشته باشد ، به نام من کرد !! ؛ پس از گذشت چند سال از این ماجرا ، اخیرا از لحاظ مالی به شدت در تنگنا قرار گرفته بودم و همین موضوع باعث شد تا تصمیم بگیرم تا با مرگ مقتول ، اختیار تمامی اموال را بدست بگیرم ؛ به همین علت موضوع را با یکی از کارگران خود بنام مجید . ر در میان گذاشتم و با دادن وعده پول و آوردن خانواده اش به تهران و ... ، قبول کرد تا مقتول را به قتل برساند ".

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.



کد مطلب: 30537

آدرس مطلب: http://khatnews.com/vdchqmnx.23nvxdftt2.html

خط نيوز
  http://khatnews.com