رهبرانصارالله پشت پرده توطئه در یمن را افشا کرد

3 فروردين 1394 ساعت 11:30

رهبر گروه انصارالله با بیان اینکه مردم یمن خواهان زندگی مسالمت آمیز با همسایگان خود هستند،گفت، مردم یمن از سوی دشمنان خود مورد هدف همه جانبه قرار گرفته‌اند.


به گزارش خط نیوز ، عبدالملک الحوثی رهبر گروه انصارالله یمن در سخنرانی خود، مردم یمن را مردمی مسالمت‌جو معرفی کرد که دوست ندارد کوچکترین ضرری به دیگران برساند، اما مورد هدف قرار گرفته و از حقوق اولیه خود بازداشته شده است.

رهبر گروه انصارالله قطر و عربستان را کشورهایی توصیف کرد که منابع مالی تمامی توطئه‌ها علیه مردم یمن و مردم منطقه را تأمین می‌کنند و اتفاقات اخیر و بمب گذاری روز جمعه را در راستای ترساندن و تسلیم شدن مردم یمن دانست.

عبدالملک الحوثی بحث بازگشت عبد ربه منصور هادی پس از استعفای وی به قدرت را بهانه‌ای در دست برخی قدرت‌ها جهت دخالت در امور داخلی یمن توصیف کرد و از طرف‌هایی سخن گفت که می‌خواهند درگیری‌ها ادامه یافته و گروه‌های یمنی به توافقی نرسند.

رهبر انصارالله در ادامه افزود: در این راستا برخی رسانه‌ها و مطبوعات در داخل و خارج نیز سعی دارند درگیری‌ها و اختلافات را شعله‌ور تر کنند.

عبدالملک الحوثی اما در مورد گفت‌و‌گو‌ها و مذاکرات گفت: امکان اینکه گفت‌و‌گوها به نتیجه نهایی برسد وجود دارد، اما قدرت‌هایی وجود دارد که نمی‌خواهند چنین اتفاقی بیفتد.

وی سکوت و تسامح در این موقعیت زمانی را خطر بزرگ برای یمن توصیف کرد و خواستار اتخاذ موضع مطلوب و حکیمانه و ضروری از سوی گروه‌ها و افراد شد.

عبدالملک الحوثی برخی نیروهای سیاسی را اینگونه توضیف کرد که منتظر اجازه واشنگتن و ریاض برای حل و فصل اختلافات هستند.

وی فرمان بسیج عمومی در جنوب یمن را نا با هدف مقابله با مردم جنوب بلکه برای مقابله با القاعده و اعوان و انصار آن دانست و افزود: ما نمی‌خواهیم جنوبی‌ها را هدف قرار بدهیم، بلکه هدف ما مواجهه با القاعده و تروریسم است و همه ما از طرف القاعده و داعش مورد تهدید هستیم و نباید در راستای حمایت از آن‌ها قدم برداریم.

رهبر انصارالله یمن در مورد مذاکرات نیز گفت: مذاکرات زیر نظر کشورهایی انجام نخواهد گرفت که با مردم یمن دشمنی دارند.

عبدالملک الحوثی عبدر به منصور هادی را عروسک برخی کشورها برای پیش برد نقشه‌هایشان توصیف کرد.


کد مطلب: 34658

آدرس مطلب: http://khatnews.com/vdcfcvdm.w6djtagiiw.html

خط نيوز
  http://khatnews.com