سرودی که امام راحل برای خواننده اش دعا کردند؛

19 ارديبهشت 1391 ساعت 12:34


به گزارش سروش آنلاین سرود پیوست  سرودی است که گلریز ( هنرمند انقلابی و متعهد مان ) بعد از شهادت شهید مطهری در مدح ایشان خوانده اند. اینجا نیز روایتی است از گلریز از نحوه ساخت این قطعه و دیدارشان با حضرت امام پس از ساخت سرود.
حضرت امام راجع به این سرود نیز فرمودند:

سرودی که پیوست کرده ام، سرودی است که آقای گلریز ( هنرمند انقلابی و متعهد مان ) بعد از شهادت شهید مطهری در مدح ایشان خوانده اند. اینجا نیز روایتی است از جناب آ. گلریز از نحوه ساخت این قطعه و دیدارشان با حضرت امام پس از ساخت سرود.

در لحظه پاياني اين ديدار، وقتي دست امام را بوسيدم و از ايشان خداحافظي كردم، ديدم كه حضرت امام دو دست خود را به نشانه دعا بالا گرفتند و ۲ بار فرمودند خدا در پناه اسلام حفظ‌تان كند. وي ادامه داد: در حقيقت مي‌توان گفت كه تأييد اين قطعه توسط امام خميني(ره) و تمايل ايشان براي اجراي سرود در حضورشان در سالگرد شهيد مطهري و نيز فرمايشات ايشان باعث شد تا دست آهنگسازان در ساخت آهنگ‌هاي ماندگار و كم نظير باز شود و ما شاهد ساخت قطعاتي ماندگار در دوران دفاع مقدس باشيم


حضرت امام راجع به این سرود نیز فرمودند:

اين جور سرودهايي كه مهيج است و سرودهايي كه مفيد است، اشكال ندارد؛ از جمله سرودي كه درباره آقاي مطهري ساخته شده است، اشكال ندارد. صحيفه نور،ج۱۲،ص۱۸۰،تاريخ۲۵/۳/۱۳۵۹.


کد مطلب: 154

آدرس مطلب: http://khatnews.com/vdcd2o0f6yt0k.a2y.html

خط نيوز
  http://khatnews.com