تحریف سخنان رهبر معظم انقلاب توسط خبرگزاری مطرح آمریکایی

6 تير 1394 ساعت 16:38

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای و در راستای مقصر جلوه دادن ایران در شکست احتمالی مذاکرات، اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره لزوم لغو تحریمها در هنگام امضای موافقتنامه را تحریف کرد.


فارس: در حالی که رایزنی‌های هسته‌ای به روزهای حساس خود برای نیل به توافق نهایی رسیده، یک خبرگزاری آمریکایی در اقدامی معنادار و شیطنت‌آمیز اقدام به تحریف سخنان اخیر آیت‌الله خامنه‌ای کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی تحت عنوان «توافق ایران: نگاه به آنچه این توافق و مشکلات باقی مانده»، در اقدامی سوال برانگیز و شیطنت آمیز اقدام به تحریف آشکار سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران و مسئولان ایرانی کرد.

در این گزارش با تحریف علنی و آشکار سخنان رهبر معظم انقلاب آمده است: «آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران می‌گوید که او خواهان لغو همه تحریمهای اقتصادی «قبل» از امضای توافق است در حالی که آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، آلمان و روسیه درباره روند کاهش تحریمها و طرح بازگشت فوری تحریمها در صورت تقلب ایران، اول باید بین خودشان توافق کرده و سپس با ایران توافق کنند».


این تحریف آشکار در حالی انجام شده که متن سخنرانی اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سایت‌های گوناگون منتشر شده و فیلم این سخنرانی هم توسط شبکه‌های تلویزیونی پخش شده و دسترسی به آن هم اکنون به راحتی در دسترس قرار دارد.

با رجوع به سایت رهبر معظم انقلاب می‌توان دید که سخنان معظم له درباره تحریم‌ها بدین شرح بوده است: «تحریمهای اقتصادی و مالی و بانکی، چه آنچه به شورای امنیّت ارتباط پیدا میکند، چه آنچه به کنگره‌ی آمریکا ارتباط پیدا میکند، چه آنچه به دولت آمریکا ارتباط پیدا میکند، همه باید فوراً در هنگام امضای موافقت‌نامه لغو بشود؛ بقیّه‌ی تحریمها هم در فاصله‌های معقول [لغو بشود]».


تحریف آشکار فرمایشات رهبر معظم انقلاب توسط خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس مبنی بر «لغو تحریمهای ایران قبل از امضای توافق و یا در هنگام امضای توافق»، نشان می‌دهد این خبرگزاری با هدف مقصرجلوه دادن ایران در قبال شکست احتمالی مذاکرات اقدام به چنین کاری کرده است.

این اقدام در حالی انجام شده که ایران همواره تاکید داشته است که زیر بار زیاده‌خواهای‌های آمریکا و طرفهای غربی نخواهد رفت و تنها به دنبال احقاق حقوق خود در مذاکرات است که یکی از آنها لغو تحریمها همزمان با امضای توافق احتمالی هسته‌ای است.


کد مطلب: 36480

آدرس مطلب: http://khatnews.com/vdcawyne.49nia15kk4.html

خط نيوز
  http://khatnews.com