اسناد محرمانه ساخت بمب‌های بیولوژیک در لپ‌تاپ داعش

9 شهريور 1393 ساعت 0:50

یک نشریه آمریکایی خبر داد که در لپ تاپی به غنیمت گرفته شده از داعش اطلاعاتی درباره تسلیحات کشتار جمعی و بیولوژیک وجود دارد.


به گزارش خط نیوز ،فارن پالیسی خبر داد که یک دستگاه لپ تاپ متعلق به تروریست‌های داعشی، حاوی اطلاعاتی درباره سلاح‌های کشتار جمعی و بمب‌های شیمیایی دارای ویروس طاعون به دست ماموران امنیتی آمریکایی افتاده است.

این لپ تاپ توسط ابو علی یکی از فرماندهان مخالفان مسلح دولت سوریه موسوم به ارتش آزاد به نمایش درآمده و وی اعلام کرد که این لپ تاپ از نیروهای دولت اسلامی عراق و شام به دست آمده است.

این فرمانده ارتش آزاد در تشریح چگونگی به دست آوردن این لپ تاپ گفته که نیروهایش وارد یک ساختمان محل اختفا تروریست‌ها در استان ادلب در نزدیک مرز با ترکیه شدند، درحالی که داعشی‌ها از این ساختمان عقب نشینی کرده بودند.

ابو علی در ادامه مدعی شد که در این لپ تاپ ۱۴۶ گیگا بایت اطلاعات در خود داشته که شامل ۳۵۳۴۷ فایل در ۲۳۶۷ پوشه بوده است.

در این لپ تاپ متون مشوق ایدئولوژی افراط گرایی، فیلم‌هایی از تمرینات در اردوگاه‌های نیروهای تکفیری، ویدئوهایی از سخنرانی‌های اسامه بن لادن و آموزش‌هایی درباره چگونگی ربودن خودرو و ساخت بمب وجود داشته است.

فارس پالیسی در ادامه این گزارش تصریح می‌کند که در این لپ تاپ اطلاعاتی درباره سلاح‌های بیولوژیک هم وجود داشته است و می‌افزاید: اسناد نشان می دهد که صاحب لپ تاپ یک دانشجوی تونسی بود که به داعش پیوسته است. وی دانشجوی شیمی در دانشگاهی در شمال تونس بوده است.

براین اساس، این تروریست تونسی تبار در اسنادی ۱۹ صفحه‌ای به تحقیقاتی درباره سلاح‌های بیولوژیک پرداخته و در آن تحقیقاتی درباره ساخت سلاح‌های بیولوژیک از ویروس طاعون پس از آزمایش بر روی حیوانات مطرح شده است.

همچنین در این گزارش نتایجی از آزمایشات بیولوژیک بر روی موش‌ها وجود دارد.

پیش از این نیز بارها رسانه‌های بین المللی اخباری از سلاح های خطرناک کشتار جمعی ادر اختیار تروریست‌ها خبر داده بودند ولی امریکایی‌ها بدون توجه به این مسئله تنها دولت سوریه را به دلیل مقابله با تروریست‌ها تحت فشار قرار می داد.

منبع:فارس


کد مطلب: 28623

آدرس مطلب: http://khatnews.com/vdcaeinu.49nau15kk4.html

خط نيوز
  http://khatnews.com